Als u te maken heeft met een te late beslissing van het UWV, dan kunt u gebruik maken van het hiervoor bestemde formulier ‘Melding te late beslissing UWV’. U vraagt het UWV hiermee om binnen 2 weken een beslissing te nemen. Het formulier is te vinden op uwv.nl. Daarnaast kunt u het formulier ook telefonisch aanvragen. Werknemers bellen hiervoor naar 0900-9294 en werkgevers kunnen op het nummer 0900-9295 terecht.
Een tweede mogelijkheid is om de melding over de te late beslissing van het UWV per brief te doen.
Melding per brief
Besluit u om een brief te schrijven aan het UWV om een te late beslissing te melden, dan moet deze brief een aantal gegevens bevatten. Zorg ervoor dat in uw brief altijd de datum, uw naam en uw telefoonnummer staan. Bent u een werknemer, dan noteert u ook uw burgerservicenummer (BSN). Bent u een werkgever, dan zijn uw adres en loonheffingennummer of aansluitnummer belangrijk om te vermelden.
Verder noemt u de aanvraag of het bezwaar waar het om gaat. En uiteraard vermeldt u ook de datum waarop uw aanvraag of bezwaar is ingediend. Ten slotte noemt u ook het rekeningnummer waarop u de vergoeding wilt ontvangen als het UWV na 2 weken nog geen beslissing heeft genomen. Stuur de melding uitsluitend per post aan: UWV, Postbus 58175, 1040 HD, Amsterdam.
Reactie van UWV
Is het UWV van mening dat de beslissing niet te laat is? Of dat u de ‘Melding te late beslissing’ niet op de juiste manier heeft gedaan? Dan ontvangt u een brief hierover.
Bezwaar maken?
Wanneer u een probleem met het UWV heeft, dan kunt u via ons formulier contact opnemen met onze ervaren uitkeringsadvocaten. Uw bezwaar uitkering of bezwaar UWV is bij hen in goede handen.